Tular Burung Gagak Kelihatan Seperti Gorila dan Menyebabkan Pakar Tampil Jelaskan Mengenainya

Loading...

Tular Burung Gagak Kelihatan Seperti Gorila dan Menyebabkan Pakar Tampil Jelaskan Mengenainya

Baru-baru ini, seekor burung gagak menjadi bintang sensasi internet apabila penampakannya di tepi jalan mencetuskan tanda tanya orang ramai. Sejak gambar yang memaparkan burung tersebut berdiri dengan cara yang aneh, ramai netizen cuba untuk merungkaikan pelbagai teori selain menggelar burung gagak itu sebagai ‘crowilla’.

朝から衝撃をありがとう。
心臓に悪い、 pic.twitter.com/fDlOGiumD6

— LIWJATAN (@keita_simpson) June 20, 2019

Rata-ratanya turut membuat lawak jenaka dengan menyamakan burung gagak itu dengan gorila. Ada yang membuat meme, lukisan lucu dan bermacam-macam lagi!

Sekali pandang, anda juga pasti terpinga-pinga melihat bagaimana burung gagak itu berdiri. Di manakah kakinya?? Justeru, ada segelintir netizen yang cuba untuk membuat andaian mengenai cara burung gagak itu berdiri dengan menyunting gambar seperti yang boleh anda lihat di bawah.

これを思い出した pic.twitter.com/lsbWBczfQT

— Yuki & Mofmof Party (@whitejavafinch) June 22, 2019

Pada masa yang sama, pengkaji burung gagak iaitu Dr. Kaeli Swift telah tampil bagi memberikan keterangan sekali gus menjelaskan kepada orang ramai tentang situasi tersebut. Menurut Dr. Kaeli, dia percaya bahawa kelakuan yang ditunjukkan oleh burung terbabit berkemungkinan besar disebabkan oleh kesakitan yang sedang dialaminya.

“Jika anda lihat pada dada burung itu, ianya kelihatan bentuk V yang bermaksud burung itu kurus kering dan kebuluran. Tambahan pula, burung yang sakit atau kurang zat akan menjatuhkan sayapnya seperti itu. Mulut yang tertutup atau kepala yang tidak senget menunjukkan burung ini sedang berjemur. Jadi, mungkin ia adalah burung kebuluran yang sedang berjemur di bawah matahari.”

Jelas Dr. Kaeli lagi, tindakan berjemur di bawah cahaya terik matahari ini adalah bertujuan untuk penjagaan bulu pelepah. Cahaya matahari dikatakan boleh membasmi kuman dan juga kutu.

“Saya suka belajar tentang burung kerana kepintaran mereka yang menakjubkan dan otak burung yang berbeza. Ini adalah satu peluang yang hebat untuk mempelajari tentang evolusi pemikiran berpusat.”

Sumber: Bored Panda, LIWJATAN | Twitter

Loading...

Kredit: Era Baru

Jom Komen
ShareTweetPin

(Visited 99 times, 1 visits today)

Reply